Articolul 1. Definiții

1.1 Termeni și condiții "înseamnă acei termeni și condiții generale de afaceri și de livrare.

1.2 Vânzător "înseamnă Kopos Kolín a.s., ID: 61672971, sediul social: 280 94 Kolín IV, Havlíčkova 432, Republica Cehă, înregistrată în Registrul Comerțului deținut de Tribunalul Municipal din Praga, secțiunea B, dosar nr.

1.3 Cumpărător "înseamnă persoana sau persoana juridică care încheie un contract de cumpărare cu vânzătorul.

1.4 Contractul de achiziție "înseamnă contractul încheiat între Cumpărător și Vânzător cu privire la vânzarea de către Vânzător și achiziționarea de către Cumparator a bunurilor și livrarea acestora de către Vânzător către Cumpărător, îndeplinind cerințele stabilite în acești Termeni și condiții.

1.5 Termenul "scris" în aceste Termeni și condiții înseamnă: într-o scrisoare, prin fax sau prin e-mail.

 

Articolul 2. Aplicarea Termenilor și Condițiilor

2.1 Acești Termeni și condiții se aplică și fac parte integrantă din toate comenzile făcute de către cumpărător cu vânzătorul, toate ofertele și cotațiile făcute de către vânzător, toate acceptările, confirmările și confirmările din partea vânzătorului privind orice comenzi ale cumpărătorului și ale tuturor contractelor de achiziție, măsura în care vânzătorul își acceptă în mod explicit altfel în scris.

2.2 Termenii si conditiile prevazute in orice document sau documente emise de Cumparator fie inainte, fie dupa emiterea de catre Vanzator a oricarui document care stabileste sau se refera la acesti Termeni si Conditii sunt in mod expres respinse si neglijate de Vanzator si orice astfel de termeni vor fi in intregime neaplicabil la orice vânzare efectuată de către vânzător către cumpărător și nu va fi obligatorie în nici un fel vânzătorului.

2.3 În cazul în care Cumpărătorul se referă într-o sumă licitată sau în acceptarea unei oferte la tranzacționare care contravine acestor Termeni și condiții, Contractul de cumpărare se încheie în măsura în care nu contravine acestor Termeni și condiții. Cu toate acestea, nici un contract de achiziție nu se încheie în cazul în care încheierea este exclusă de către vânzător sau, cel mai târziu, fără întârzieri nejustificate după schimbul de expresii de intenție.

 

Articolul 3. Încheierea unui contract de achiziție

Contractul de achiziție se încheie numai după primirea de către Vânzător a unei comenzi scrise din partea Cumpărătorului, confirmată în scris de către Vânzător, care îndeplinește următoarele cerințe:

3.1 Cumpărătorul va transmite vânzătorului o comandă scrisă precizând cu precizie produsele necesare în conformitate cu sortimentul vânzătorului în conformitate cu catalogul actual al vânzătorului sau o ofertă scrisă din partea vânzătorului. O comandă de mărfuri trebuie să conțină în mod specific:

  1. o specificație a mărfurilor comandate (cantitate și date tehnice - numele conform unui catalog, număr de tip sau EAN, ambalare);
  2. pretul;
  3. data livrării bunurilor comandate;
  4. adresa de livrare;
  5. termenii de livrare aplicabili în conformitate cu INCOTERMS 2010, emise de Camera Internațională de Comerț, fiind FCA (KOPOS KOLÍN a.s., Havlíčkova 432, 280 94 Kolín, Republica Cehă), cu excepția cazului în care se specifică altfel în comandă și confirmat de Vânzător;
  6. detaliile cumpărătorului (de exemplu, numărul de înregistrare cu înregistrarea comercială, numărul de identificare TVA valabil în țara de la adresa de livrare (ID, codul de înregistrare în scopuri de TVA), primul ordin include un extras din registrul comerțului sau licența comercială. fără întârzieri nejustificate, orice modificare a faptelor menționate în documentele menționate mai sus.

3.2 În cazul în care vânzătorul acceptă comanda, Vânzătorul va confirma comanda fără întârziere și îl va trimite Cumpărătorului cel târziu în termen de 3 zile lucrătoare de la data livrării către Vânzător. Contractul de cumpărare se încheie la livrarea de către Vânzător către cumpărător în conformitate cu detaliile comenzii prevăzute la articolul 3.1.

3.3 A Un contract de achiziție poate fi încheiat și de:

  1. livrarea mărfurilor în baza unui contract încheiat între vânzător și cumpărător, inclusiv detaliile specificate la articolul 3.1;
  2. expedierea și facturarea bunurilor către cumpărător.

3.4 Contractul de achiziție va înlocui și anula toate acordurile și contractele anterioare referitoare la ordinul relevant;

3.5 Toate livrările vor fi efectuate în conformitate cu acești Termeni și condiții.

3.6. Propunerea vânzătorului de a furniza bunuri la prețul de catalog desemnat reprezintă o ofertă supusă stocurilor sau pierderea capacității vânzătorului de a efectua.

 

Articolul 4. Tarifarea, condițiile de plată, data execuției

4.1 Pretul de cumparare stabilit in Contractul de Achizitie se bazeaza pe termenul de livrare FCA (KOPOS KOLÍN a.s., Havlíčkova 432, 280 94 Kolín, Republica Ceha) conform INCOTERMS 2010, cu exceptia cazului in care contractul de achizitie are un acord contrar.

4.2 În scopul confirmării livrării de către Vânzător a Bunurilor către Cumpărător, se emite un buletin de livrare sau un alt document similar, în care Cumpărătorul sau transportatorul în numele Cumparatorului (după caz) confirmă livrarea mărfii de către vânzător către cumpărător.

4.3 Prețul de cumpărare va fi plătit la data scadenței sau înainte de data scadenței indicată în documentul fiscal (factura) și în alt mod în conformitate cu instrucțiunile de plată și cu moneda stabilită acolo, dacă nu este convenit altfel în contractul de achiziție respectiv. Plata trebuie efectuată în contul bancar al vânzătorului sau la casa de marcat a vânzătorului la sediul social în zilele lucrătoare în timpul programului de lucru obișnuit.

4.4 Factura trebuie să îndeplinească toate condițiile stipulate în reglementările legale aplicabile. Cumpărătorul are dreptul să se plângă pentru orice date incorecte sau incomplete incluse într-o factură prin returnarea facturii cel târziu în termen de 5 zile lucrătoare de la primire, specificând datele lipsă sau incorecte. Orice date incorecte sau incomplete nu au niciun efect asupra termenilor și condițiilor incluse în contractul de achiziție relevant. Vânzătorul și cumpărătorul declară că o factură corectată livrată electronic de către Vânzător la adresa de e-mail a Cumpărătorului într-un format care asigură autenticitatea documentului (de preferință în format PDF sau într-o imagine PNG sau JPG) va fi considerată o document de valoare egală care îndeplinește condițiile prevăzute de reglementările legale aplicabile. Formatul tipărit al unui document fiscal se întocmește de către Vânzător numai la cererea expresă a Cumpărătorului. Cumpărătorul este obligat să notifice adresa de e-mail pentru trimiterea documentelor fiscale. Cumpărătorul se angajează să confirme primirea unui document fiscal (note de credit) - indicând data primirii acestuia - în formă electronică sau prin poștă la adresa vânzătorului.

4.5 De ​​asemenea, părțile contractante pot conveni asupra unor termene de plată diferite, de ex. plățile în avans sau plățile în avans sau reducerea la plata înainte de data scadenței. Încasarea ulterioară a oricărei astfel de plăți în conformitate cu modalitățile și condițiile de plată convenite individual va fi considerată o încălcare substanțială a Contractului de achiziție. În cazul în care sunt convenite tranșe ale prețului de cumpărare, plata întârziată a uneia sau mai multor tranșe va duce la obligația cumpărătorului de a plăti imediat suma integrală a prețului de achiziție. În cazul în care este convenită o reducere la plata înainte de data scadenței, această reducere la prețul de achiziție negociat poate fi acordată numai în cazul în care cumparatorul a plătit toate datoriile anterioare înainte de data scadenței și a păstrat ordinul de plată.

4.6 În cazul în care Cumpărătorul nu plătește prețul de cumpărare sau o parte a acestuia ca fiind datorat și plătibil sau încalcă orice altă obligație în baza unui Contract de Cumpărare, Vânzătorul are dreptul să anuleze sau să-și suspende total sau parțial obligațiile care îi revin în baza Contractului de Cumpărare relevant și a oricărei alte (În special obligația livrării bunurilor achiziționate) sau să rezilieze sau să rezilieze un astfel de contract de cumpărare, iar vânzătorul este de asemenea îndreptățit să solicite daunele de la cumpărător până la valoarea tuturor costurilor suportate de vânzător în legătură cu livrarea și intermedierea producției bunurilor convenite și a tuturor costurilor aferente, precum și a pierderii profitului.

4.7 Orice plata efectuată de Cumpărător poate fi aplicată de către Vânzător în mod unilateral pentru decontarea oricăror pretenții ale Vânzătorului - obligații datorate de Cumpărător.

4.8 Plata se consideră a fi făcută atunci când contul Vânzătorului specificat în facturile relevante este creditat cu întreaga sumă datorată sau atunci când sumele datorate sunt primite integral în numerar, așa cum se specifică la articolul 4.3.

4.9 Prețul convenit de cumpărare nu include ambalajul, recipientele returnabile, elementele de siguranță ale mărfurilor în timpul transportului și costul transportului, cu excepția cazului în care contractul de achiziție respectiv este convenit altfel.

4.10 Cheltuielile bancare legate de plata prețului de cumpărare vor fi suportate de Cumpărător.

4.11 Cumpărătorul nu are dreptul de a compensa orice sumă datorată Vânzătorului în orice sumă pe care vânzătorul o poate datora Cumpărătorului fără acordul scris al Vânzătorului. Dacă o astfel de sumă este compensată fără consimțământul scris prealabil al Vânzătorului, Vânzătorul are dreptul la plata unei amenzi în sumă de 50.000 CZK pentru fiecare compensare, fără a aduce atingere dreptului Vânzătorului de a solicita daune.

4.12 Cumpărătorul nu are dreptul să rețină plăți și / sau să reducă prețul de cumpărare în eventualitatea unei neîndepliniri a obligațiilor de către Vânzător cu privire la orice obligație din Contractul de Achiziție relevant.

4.13 În cazul în care o plată este primită de la Cumpărător fără o identificare suficientă a Contractului de Cumpărare la care se referă un simbol variabil al plății indicate, Vânzătorul va decide asupra utilizării plății.

4.14 Cantitatea, preturile, dimensiunile si / sau ponderile declarate de Vanzator vor fi considerate a fi dovada concludenta a acestora, lipsa unei erori evidente.

4.15 În cazul în care o sumă nu este achitată în întregime de către cumpărător în momentul scadenței, Vânzătorul este îndreptățit să perceapă o dobândă de întârziere de 0,05% din suma datorată, dar neplătită pentru fiecare zi în care nu a fost primită o astfel de plată. În plus față de orice astfel de pretenții de dobânzi de întârziere, Vânzătorul poate solicita daune până la suma tuturor costurilor suportate de Vânzător în legătură cu întârzierea efectuării plății, inclusiv toate costurile legate de colectarea acestora.

4.16 Fără a aduce atingere termenelor convenite de plată, toate sumele facturate de către Vânzător Cumpărătorului în conformitate cu contractele de achiziție relevante devin imediat scadente și plătibile în cazul în care Cumpărătorul nu plătește nici o sumă la scadență sau dacă Vânzătorul află despre orice circumstanțe afectează în mod semnificativ capacitatea cumpărătorului de a-și îndeplini obligațiile în baza oricărui contract de achiziție. În acest caz, Vânzătorul este îndreptățit să solicite plata în avans în ceea ce privește atât livrările curente, cât și cele noi în cadrul oricărui Contract de Cumpărare sau să rezilieze sau să anuleze Contractele de Achiziție cu Cumpărătorul și să solicite daunele din partea Cumpărătorului din cauza frustrăriilor contractale.

4.17 În cazul în care Cumpărătorul se angajează să aranjeze transportul mărfurilor în sine, acesta trebuie să facă acest lucru în termen de 10 zile de la primirea avizului vânzătorului. În cazul în care Cumpărătorul nu livrează mărfurile în termen de 10 zile, Vânzătorul are dreptul:

  1. trimite bunurile pe cheltuiala și riscul Cumpărătorului,
  2. să depoziteze bunurile pe cheltuiala și riscul cumpărătorului în depozitul vânzătorului sau într-un depozit al oricărei alte părți. În cazul în care mărfurile sunt depozitate, Vânzătorul este îndreptățit să perceapă Cumpărătorului costurile de depozitare necesare pentru depozitare, care vor fi stabilite de către Vânzător.

4.18 Orice cerințe suplimentare ale Cumpărătorului pentru o schimbare a mărfurilor, acceptate de Vânzător, prelungesc proporțional termenul de livrare convenit până la momentul cerut de Vânzător pentru a schimba astfel bunurile. Vânzătorul are dreptul să perceapă costurile legate de schimbare.

 

Articolul 5. Livrarea

5.1 Riscul de pierdere sau deteriorare a bunurilor trebuie să treacă la Cumpărător atunci când mărfurile sunt încărcate de primul transportator.

5.2 Bunurile sunt considerate livrate la predarea primului transportator.

5.3 În cazul unei livrări întârziate sau al neîndeplinirii transportului mărfurilor, Vânzătorul nu va fi răspunzător pentru niciun fel de daune care pot apărea ca rezultat al acestora.

5.4 Vânzătorul nu va fi răspunzător pentru nicio daună indirectă, cum ar fi pierderea unui profit viitor, pierderea contractului, pierderea afacerii, pierderea viitoarelor tranzacții, pierderea producției, pierderea cooperării, pierderea sau deteriorarea imaginii, pierderea venituri, pierderi de profit, costuri de capital, costuri legate de întreruperea producției sau a funcționării etc.

5.5 Vânzătorul nu va fi considerat răspunzător pentru selectarea de către cumpărător a bunurilor pentru uzul final și nu va fi răspunzător față de cumpărător pentru eventualele daune rezultate din utilizarea necorespunzătoare a bunurilor.

 

Articolul 6. FORȚA MAJORĂ

6.1 Vânzătorul nu va fi răspunzător pentru nicio defecțiune sau întârziere a executării dacă: (i) această neîndeplinire sau întârziere rezultă din întreruperi în procesul de fabricație a mărfurilor, cu toate acestea, acest lucru nu se aplică în cazurile de neglijență gravă sau de intenție; sau (ii) o astfel de defecțiune sau întârziere este cauzată de forța majoră definită mai jos sau de lege.

În cazul unei astfel de nerespectări, executarea părții (părților) relevante a Acordului va fi suspendată pentru perioada în care această nerespectare continuă, fără ca vânzătorul să fie responsabil sau răspunzător față de cumpărător pentru eventualele daune rezultate din acesta.

Expresia "Forță majoră" înseamnă și include orice circumstanțe sau situații care depășesc controlul rezonabil al vânzătorului - chiar previzibil sau nu în momentul contractului de cumpărare - ca urmare a căruia vânzătorul nu poate fi obligat în mod rezonabil să își execute obligațiile, inclusiv forța majoră și / sau incapacitate de plată de către unul dintre furnizorii vânzătorului, incluzând, dar fără a se limita la, război, amenințare de război, revoltă, sabotaj, incendiu, furtună, inundații, explozii, dezastre naturale, ordine guvernamentale sau restricții ale Uniunii Europene, grevă, distrugerea completă sau parțială a fabricii sau liniei de producție a Vânzătorului sau contractorilor acestora, livrările contractorilor, modificarea reglementărilor vamale, modificarea contingentelor de import și export, interzicerea exportului sau importului sau orice alte cauze. În cazul în care Forța Majoră se extinde pe o perioadă de trei (3) luni consecutive (sau în cazul în care întârzierea este în mod rezonabil de așteptat de către Vânzător să se prelungească pentru o perioadă de trei (3) luni consecutive), Vânzătorul are dreptul să anuleze întreaga sau orice parte a Acordului fără nicio răspundere față de cumpărător.

 

Articolul 7. Restituirea dreptului de proprietate

7.1 Bunurile livrate Cumpărătorului rămân proprietatea Vânzătorului până la plată integrală a tuturor creanțelor cu privire la relația de afaceri cu Cumpărătorul, inclusiv orice creanțe viitoare. Această reținere a dreptului se va extinde și la orice bunuri livrate prin schimb.

7.2 În cazul în care mărfurile reținute trebuie să fie prelucrate, amestecate sau combinate cu alte articole care nu aparțin vânzătorului, Vânzătorul va avea dreptul la co-proprietate asupra noului element în același raport cu cel dintre valoarea bunurilor cu titlu de păstrare a dreptului de proprietate, inclusiv TVA, și valoarea celorlalte elemente prelucrate sau combinate în momentul prelucrării sau combinării. Cumpărătorul va depozita elementul în numele vânzătorului gratuit.

7.3 Până la o notificare ulterioară, cumpărătorul este autorizat să dispună mărfurile în temeiul unei rețineri a proprietății în cadrul operațiunilor sale obișnuite. Pentru acest eveniment, Cumpărătorul cesionează Vânzătorului creanțele sale din revânzarea bunurilor în baza păstrării dreptului de proprietate (prețul de revânzare, inclusiv TVA), inclusiv pretențiile corespunzătoare din cambiile și împreună cu toate creanțele auxiliare. Dacă Cumpărătorul ar trebui să vândă bunurile cu reținerea de titlu împreună cu bunurile care nu aparțin vânzătorului la un preț total, cesiunea se va aplica numai la suma pe care Vânzătorul la perceput cumpărătorului pentru bunurile cu reținere care au fost vândute.

7.4 Până la o notificare ulterioară Cumpărătorul are dreptul de a colecta creanțele care au fost atribuite vânzătorului. Orice încredințare sau angajare a unei astfel de creanțe este permisă numai cu acordul scris al vânzătorului. În cazul în care Cumpărătorul nu plătește sau nu își îndeplinește obligațiile privind reținerea dreptului de proprietate, Cumpărătorul va furniza debitorilor notificarea scrisă a cesiunii, va furniza Furnizorului toate informațiile, va transmite și va transmite Vânzătorului documentele și transferați orice cambie. Dacă este necesar, Cumpărătorul trebuie să acorde vânzătorului acces la documentele relevante.

7.5 La apariția circumstanțelor prevăzute la articolul 7.4 propoziția 3, cumpărătorul trebuie să acorde vânzătorului accesul la bunurile care se află în posesia titlului, care sunt încă în posesia acestuia, și să îi transmită vânzătorului o listă exactă a mărfurilor. Cumpărătorul trebuie să le separe de alte bunuri și să le restituie vânzătorului după ce vânzătorul a retras din contract.

7.6 Cumpărătorul trebuie să notifice imediat vânzătorului în scris, în cazul în care orice terță parte ar trebui să se confrunte cu reținerea bunurilor sau să ia în posesia creanțelor atribuite vânzătorului și trebuie să le ofere Vânzătorului orice sprijin posibil în intervenție.

7.7 Cheltuielile pentru respectarea acestei datorii de cooperare în vederea aplicării tuturor drepturilor privind reținerea dreptului de proprietate și a tuturor modalităților de întreținere și păstrare a mărfurilor sunt suportate de Cumpărător.

7.8 Cumpărătorul este răspunzător față de Vânzător pentru orice deteriorare a bunurilor în sensul secțiunii 462 din Codul comercial ceh.

 

Articolul 8. Bunuri defecte și reclamații

8.1 Cumpărătorul are dreptul de a exercita orice pretenții legate de performanța defectuoasă în conformitate cu prevederile regulamentelor cu caracter general obligatoriu.

În termen de 3 zile lucrătoare de la data livrării bunurilor până la locul de livrare menționat în momentul cumpărării, reclamantul va depune plângerea privind defectele aparente de calitate ale mărfurilor (cum ar fi o formă deteriorată a tranșelor, mulaje, forma incorectă a mărfurilor, murdăria). În cazul în care defectele aparente implică o cantitate lipsă de bunuri, acest fapt va fi imediat menționat în nota de livrare și va fi înmânat vânzătorului fără întârzieri nejustificate. Reclamațiile de defecte calitative ascunse ale mărfurilor se depun de către cumpărător fără întârzieri nejustificate din momentul în care au fost constatate, dar nu mai târziu de 6 luni de la data livrării la locul indicat în contractul de cumpărare.

8.2 Cumpărătorul este obligat să transmită Vânzătorului o plângere într-o formă scrisă. O reclamație scrisă trebuie să conțină date de identificare a produsului:

  1. numele produsului
  2. numărul contractului / comenzii de cumpărare
  3. numărul și data emiterii notei de livrare sau a facturii sau a unei copii a facturii
  4. descrierea defectului
  5. includeți eșantionul cu defectul, dacă este posibil
  6. propunerea de soluționare a reclamației - suma estimată a prejudiciului
  7. data la care Vânzătorul ar trebui să viziteze, de preferință, cumpărătorul pentru a inspecta produsul sub plângere

În cazul în care mărfurile se defectează în timpul transportului organizat de către Vânzător, Cumpărătorul este obligat să prezinte următoarele documente:

  1. Evidența daunelor cu o estimare preliminară a valorii lor
  2. Înregistrarea comercială confirmată de transportator
  3. Carnet de expediere (CIM, CMR, B / L)

8.3 Produsele care fac obiectul plângerii trebuie să fie depozitate în original, nemodificate, separat de celelalte mărfuri și trebuie protejate împotriva deteriorării. Până la soluționarea plângerii de către Vânzător, mărfurile nu trebuie utilizate, vândute, prelucrate, modificate sau modificate în niciun alt mod. În cazul în care mărfurile la plângere sau o parte din acestea sunt transferate unei terțe persoane în momentul în care Vânzătorul este informat despre plângerea privind defectul de bunuri, drepturile Cumpărătorului de la răspunderea pentru defecte vor înceta să existe automat.

8.4 Cumpărătorul este obligat să permită Vânzătorului să inspecteze mărfurile defecte pentru a soluționa reclamația.

8.5 O plângere nu va fi recunoscută dacă bunurile defecte nu sunt depozitate corespunzător și sunt deteriorate ca urmare a depozitării și manipulării necorespunzătoare. Pentru depozitare trebuie respectate condițiile tehnice, precum și cerințele specificate de depozitare menționate în Condițiile pentru depozitarea mărfurilor, care vor fi publicate la următoarea adresă: https://www.kopos.ro/ro/specificatia-stocarii.

8.6 În ceea ce privește mărfurile defecte, Cumpărătorul este obligat să ia toate măsurile necesare pentru a preveni sau a atenua daunele.

8.7 Răspunderea vânzătorului pentru defecte care fac obiectul garanției calității nu va apărea dacă astfel de defecte au fost cauzate de evenimente externe și nu de către Vânzător după trecerea riscului de deteriorare a bunurilor.

8.8 În cadrul unei plângeri privind defectele bunurilor, Cumpărătorul are dreptul:

  1. solicită rectificarea defectelor prin livrarea de bunuri substituibile pentru a înlocui mărfurile defecte sau prin livrarea de bunuri lipsă; sau
  2. solicită rectificarea defectelor prin repararea mărfurilor dacă defectele sunt reparabile sau
  3. solicită o reducere rezonabilă a prețului de achiziție.

8.9 Cumpărătorul este îndreptățit să aleagă un drept prevăzut în dispoziția anterioară numai dacă notifică Vânzătorul cu privire la alegerea sa într-o plângere trimisă în timp util de defecte. Cumpărătorul nu poate modifica drepturile exercitate fără consimțământul vânzătorului. În cazul în care se constată că defectele de bunuri sunt ireparabile sau că reparația acestora ar implica cheltuieli nerezonabile, Cumpărătorul poate cere livrarea de bunuri înlocuitoare dacă solicită Vânzătorului să o facă fără întârziere după ce Vânzătorul le-a notificat despre acest fapt. În cazul în care vânzătorul nu reușește să remedieze defectele de bunuri într-o perioadă suplimentară rezonabilă sau dacă notifică Cumpărătorului înainte de expirarea perioadei în care nu vor remedia defectele, Cumpărătorul poate cere înlocuirea mărfurilor defecte pentru bunuri fără defecte sau cererea reducerea prețului de cumpărare.

8.10 Soluționarea extrajudiciară a litigiilor în materie de consum
În prezent, consumatorii - cumpărătorii au posibilitatea de a utiliza soluționarea de către instanță, arbitraj sau mediere pentru soluționarea litigiilor cu vânzătorul. Vânzătorul, în îndeplinirea obligației de informare, sfătuiește consumatorul - cumpărătorul că Legea privind protecția consumatorului nr. 634/1992 Coll., Prin amendamentul nr. 378/2015 Coll. (CPA), a prevăzut posibilitatea soluționării extrajudiciare a litigiilor în materie de consum. În conformitate cu secțiunea 20d din lege (CPA), consumatorul are dreptul la soluționarea extrajudiciară a unui litigiu privind consumul, care rezultă dintr-un contract de achiziție sau dintr-un contract de servicii. Procedura de soluționare extrajudiciară a unui litigiu privind consumatorii este inițiată la inițiativa consumatorului, care conține elemente esențiale definite de lege (secțiunea 20n din CPA), în special documentele care demonstrează că consumatorul nu a reușit să soluționeze în mod direct litigiul cu alte părți și alte documente care demonstrează faptele declarate, dacă sunt disponibile. Consumatorul poate depune o propunere la Inspecția Cehă a Comerțului cel târziu în termen de un an de la data la care și-au exercitat dreptul la Vânzător pentru prima dată. Vânzătorului i se solicită, în termen de cincisprezece zile lucrătoare de la data primirii notificării, să furnizeze Inspecției de Comerț Cehe cu privire la faptele menționate în propunere, în timp ce Vânzătorul este obligat să coopereze și să ofere asistență Oficiului pentru Inspecția Comercială necesar desfășurarea eficientă a soluționării extrajudiciare a litigiului în materie de consum. Legea stabilește durata maximă a soluționării extrajudiciare a litigiului în materie de consum, care se încheie în termen de 90 de zile de la începerea acestuia (în litigii deosebit de complicate termenul poate fi prelungit cu maximum 90 de zile suplimentare). Rezolvarea extrajudiciară a litigiului de consum poate fi încheiată numai în mod voluntar de către consumator și poate fi reziliată în continuare, în special prin acordul consumatorului cu întreprinzătorul. Rezolvarea extrajudiciară a unui litigiu de consum nu este taxată, contrar manierelor menționate mai sus; fiecare dintre părți (consumatorul și întreprinzătorul) suportă ele însele costurile, dacă există, (de exemplu, asociate cu reprezentarea juridică).

Procedurile se desfășoară în fața Inspectoratului de Comerț din Cehia.

Detalii de contact:

Cehia Inspecția Comerțului
Inspectoratul Central - Direcția ADR Štěpánská 15 120 00 Praha 2

Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz

Inspecția Cehă a emis, pe baza articolului 20x CPA, "Regulamentul de procedură în soluționarea extrajudiciară a litigiilor în materie de consum (ADR)". Regulile sunt publicate pe site-ul web al CTI.

 

Articolul 9. Termenele de livrare pentru magazinul online din Cehia pentru cumpărătorii cehi cu livrări numai în Republica Cehă

9.1 Cumpărătorul comandă produsele necesare în magazinul online prin:

  1. clic pe "Căutare" și "Text căutat", conectat la "Parametru", "Număr articol" sau "Cod EAN" și făcând clic pe butonul "ORDER";
  2. selectând din lista de produse din meniul "Catalog" și făcând clic pe "ORDER" sau
  3. utilizând meniul separat "Comenzi"
    În toate cazurile, produsele pot fi accesate și apoi examinate pentru specificațiile tehnice și documentația acestora: numărul articolului, numele produsului, codul EAN, prețul fără TVA, numărul de articole în ambalaj și alte informații tehnice importante (culoare, material, etc). Celelalte file afișează imagini, accesorii pentru produsul selectat, certificate.

Cumpărătorul este obligat să completeze toate datele obligatorii din ordinul de internet, inclusiv un număr de telefon de contact, astfel încât Cumpărătorul să poată fi contactat de transportatorul respectiv, dacă este necesar.

Cumpărătorul va primi confirmarea electronică de primire a comenzii. Dacă un articol din comandă nu va fi livrat, Vânzătorul va informa Cumpărătorul și va conveni asupra unui termen limită alternativ.

9.2 Vânzătorul va trimite bunurile comandate de la magazinul internet cumpărătorului C.O.D. printr-un transportator. Cumpărătorul va plăti pentru bunuri după primire. Cumpărătorul are dreptul să returneze mărfurile fără a-și expune motivul în termen de 14 zile de la primire. În cazul în care bunurile sunt returnate neutilizate în termen de 14 zile, Cumpărătorul poate solicita înlocuirea bunurilor sau rambursarea plății.

9.3. În cazul în care Cumpărătorul se retrage din contract sau nu preia livrarea mărfurilor sau preia numai o parte din bunuri, partea vătămată are dreptul de a pretinde o penalitate contractuală în valoare de 10% din valoarea produselor anulate, neacceptate sau nu a fost produsă.

9.4 Politica de confidențialitate
Completând formularul de înregistrare a magazinului de internet, consumatorul consimte să permită includerea tuturor datelor din formular ("date") în baza de date a KOPOS KOLÍN as, cu sediul la Havlíčkova 432, 280 94 Kolín IV. "companie") și ulterior prelucrate prin intermediul procesorului pentru scopurile de marketing ale companiei, și anume oferirea de produse și servicii, inclusiv trimiterea de informații despre evenimente organizate, produse și alte activități, precum și trimiterea de informații comerciale în format electronic, în conformitate cu Legea nr. 480 / 2004 Coll., Până când acest consimțământ este retras (pentru maximum 10 ani); pot fi adăugate și alte date la aceste date. De asemenea, consumatorul este de acord să permită companiei să trimită informații despre viitoarele evenimente și oferte de la partenerii săi comerciali. Consumatorul este conștient de faptul că, în conformitate cu § 11, 21 din Legea nr. 101/2000 Coll., Care prevede în mod expres că datele sunt furnizate în mod voluntar, acest consimțământ poate fi retras gratuit în orice moment la adresa societății, dreptul de a accesa sau de a modifica datele sale personale, de a bloca sau de a șterge date personale incorecte etc.

 

Articolul 10. Diverse

10.1 Livrările parțiale sunt admisibile.

10.2 Dacă apare orice eveniment neașteptat la momentul încheierii Contractului de Achiziție și care cauzează un impediment în îndeplinirea obligațiilor contractuale ale Vânzătorului, Vânzătorul are dreptul să suspende executarea până la încetarea existenței impedimentului.

10.3. În toate circumstanțele care implică circumstanțe care exclud excluderea răspunderii, vânzătorul are dreptul să se retragă din contract, fără ca cumpărătorul să aibă dreptul la despăgubiri.

10.4 Containerele returnabile vor fi acceptate de către Vânzător pentru răscumpărare numai dacă nu sunt deteriorate. Vânzătorul nu va fi obligat să accepte recipientele deteriorate. Cumpărătorul este obligat să returneze containerele în cel mult 6 luni de la livrarea bunurilor. Vânzătorul va emite un document fiscal referitor la recipientele returnate, nedeteriorate. În cazul în care containerele returnabile sunt pierdute de către cumpărător, se consideră că nu au fost returnate deloc. Vânzătorul nu este obligat să cumpere înapoi containerele returnate după expirarea termenului de 6 luni.

10.5 Dacă orice prevedere a acestor Termeni și condiții este sau devine invalidă, aceasta nu va afecta validitatea celorlalte prevederi. Părțile contractante se angajează să înlocuiască prevederea nevalidă cu una valabilă care aproximează cel mai bine intenția economică a prevederii nevalabile.

10.6 Drepturile și obligațiile cumpărătorului nu pot fi transferate unor terțe părți fără consimțământul scris al vânzătorului.

10.7 Toate datele incluse într-un Contract de Cumpărare și orice informații sau documente obținute în legătură cu un contract de cumpărare vor fi tratate de către părți ca fiind confidențiale.

10.8 Relațiile contractuale cărora li se aplică acești Termeni și condiții vor fi guvernate de legea cehă, în special de prevederile aplicabile ale Legii nr. 89/2012 Coll., astfel cum a fost modificată; toate litigiile vor fi soluționate în limba cehă în fața instanței generale a vânzătorului în Republica Cehă.

10.9 Părțile contractante sunt obligate să se asigure că orice lucru care poate conduce la litigii este eliminat atunci când se reglementează relațiile contractuale sau se realizează realizări reciproce.

10.10 Fiecare parte va notifica în scris, fără întârzieri nejustificate celeilalte părți, orice schimbare a datelor din licența comercială, în registrul comerțului sau în orice alt registru sau faptul că o petiție în faliment a fost depusă sau că a fost declarat falimentul, că petiția a fost respinsă din cauza lipsei de proprietate sau a fost depusă o cerere de soluționare.

10.11 Toate livrările vor fi făcute în conformitate cu acești Termeni și condiții, care fac parte integrantă din contracte de cumpărare, generale sau alte contracte nespecificate, cu excepția cazului în care părțile au convenit altfel.

10.12 Toate comunicările între părți vor avea loc în limba cehă, cu excepția cazului în care părțile au convenit altfel.

10.13 Dacă părțile contractante utilizează reguli internaționale de interpretare atunci când încheie un contract, regulile sunt reglementate de regulile internaționale de interpretare a termenelor de livrare emise de Camera Internațională de Comerț din Paris INCOTERMS 2010 sau de acordul părților.